CIPAC: een vertrouwensrelatie van bijna 20 jaar

woensdag 29 mei, 2024

“Onze relatie met advensys is er een van duurzaam vertrouwen, nu al bijna 20 jaar. We zijn samen gegroeid en we zijn erg tevreden met hen! “

 

CIPAC is een Belgisch familiebedrijf met meer dan 70 werknemers en 5 winkels, dat meer dan 100.000 artikelen voor de professionals van de bouw en de renovatie op voorraad heeft. CIPAC is een lokale leader, bekend om zijn uitgebreide service en gedegen advies.

 

 

We ontmoeten Philippe Beauthier, de CEO van CIPAC, in het hoofdkantoor van het bedrijf, dat zich boven de CIPAC-winkel in Evere bevindt.

“Onze vertrouwensrelatie met de mensen achter advensys begon bijna 20 jaar geleden. Zij installeerden onze eerste beheersapplicatie en sindsdien vertrouwen we volledig op hun advies. Hierdoor kunnen we ons concentreren op onze core business: gespecialiseerde distributie,” vertrouwt Philippe Beauthier ons toe.

Onze hele infrastructuur is in handen van advensys, en afgezien van de impact van de brand die zich iets meer dan een paar jaar geleden bij OVH voordeed, zijn we ervan overtuigd in goede handen te zijn omdat we nog nooit een storing hebben meegemaakt We zijn 100% gerustgesteld. We overwegen zelfs om OVH te verlaten voor AZURE om een mogelijke herhaling te voorkomen.”

 

Philippe Beauthier heeft een duidelijke mening over IT:

“Ik denk dat er 2 soorten IT-oplossingen zijn: aan de ene kant wat noodzakelijk is en geld kost, en wat we zo goedkoop mogelijk moeten doen – zoals kassa’s bijvoorbeeld – en aan de andere kant IT waarmee je geld kunt verdienen – zoals de verkoop van afhaalmaaltijden, die erg nuttig bleek op het moment van de lockdown.”

 

Philippe Beauthier voegt toe:

“Met advensys slagen we erin om CIPAC te runnen met een minimum aan administratieve taken, en we blijven vooruitgang boeken om zoveel mogelijk te automatiseren. We zitten in een sector waar onze marges voortdurend onder druk worden gezet door de ingewikkelde economische situatie en de stijgende prijzen en daarom moeten we waakzaam zijn over onze verkoopprijzen en onze voorraden. (…)

“Daarenboven is de wetgeving veranderd en zijn we nu verplicht om prijzen weer te geven, omdat we in wezen een professionele activiteit uitvoeren, maar met zeer verschillende prijzen afhankelijk van de gekochte hoeveelheden. We werken nu samen met advensys om een app te ontwikkelen waarmee je de barcode van een artikel kunt lezen die de juiste prijs op je smartphone weergeeft, afhankelijk van je klantenniveau. Ik moet toegeven dat, wanneer wij met het idee komen, advensys dit ontwikkelt en implementeert.”

 

 

 

“Van de infrastructuur tot het Modullo-softwaregedeelte,  zijn we over het algemeen erg tevreden met advensys. Ze staan aan onze zijde, het is een bedrijf op mensenmaat, we hebben veel affiniteiten! Het is creativiteit tegen de juiste prijs!” besluit Philippe Beauthier.

Onze Business Unit Manager legt uit: “Voor een bedrijf met 70 medewerkers verspreid over 5 locaties is het moeilijk om alle vaardigheden te bekostigen die nodig zijn om de IT-omgeving intern te beheren. Je moet de juiste architectuur opzetten volgens de verwachtingen van de klant en er vervolgens voor zorgen dat alles soepel verloopt. Bij CIPAC zorgen we voor de hosting van hun omgeving (private cloudservers bij OVH) en we garanderen een hoge beschikbaarheid via ons Omnium-contract, dat ongeveer vijftig schermen dekt, inclusief kassa’s.”